Skargi i Apelacje

Odwołania

Odwołanie powinno zawierać:
• Szczegółowy opis powodów, dla których autor nie zgadza się z decyzją. Autor powinien szczegółowo odpowiedzieć na uwagi redaktorów/recenzentów, które wpłynęły na decyzję o odrzuceniu publikacji,
• Podać wszelkie nowe informacje lub dane, które autor chciałby przedstawić redakcji czasopisma do rozważenia,
• Przedstawić dowody, jeśli recenzent popełnił błędy techniczne w ocenie manuskryptu,
• Dołączyć dowody, jeśli autor uważa, że u redaktora/recenzenta wystąpił konflikt interesów,
• Przesłać odwołanie na adres: polimeryjournal@ichp.lukasiewicz.gov.pl

Odwołanie spełniające powyższe wymagania kierowane jest do Komitetu Naukowego czasopisma do rozpatrzenia. Komisja może potwierdzić swoją decyzję, zwrócić się do dodatkowych recenzentów lub dokonać przeglądu oryginalnego manuskryptu.
Pomyślne odwołanie może spowodować, że manuskrypt ponownie trafi do procesu recenzji. Autorzy nie powinni przesyłać poprawionej wersji manuskryptu do czasu zakończenia procesu odwoławczego.

Redaktorzy rozpatrzą jedno odwołanie na każdy manuskrypt, a wszystkie podjęte przez nich decyzje są ostateczne.

Odwołania można przesyłać w ciągu 4 tygodni od pierwotnej decyzji. Przekroczenie terminu powoduje brak możliwości rozpatrzenia odwołania.

Skargi

Redakcja rozpatrzy skargi i odwołania przed i po publikacji, zgodnie z wytycznymi COPE.

Skargi należy kierować do Redakcji, która zajmie się sprawą. W zależności od wyniku dochodzenia, akta zostaną odpowiednio zaktualizowane poprzez sprostowanie, wycofanie lub usunięcie. Powiadomienie o podjętych działaniach będzie powiązane z oryginalnym artykułem. Tylko w rzadkich przypadkach, ze względu na interes publiczny, dany artykuł zostanie usunięty.

W celu złożenia reklamacji prosimy o kontakt z Redakcją (polimeryjournal@ichp.lukasiewicz.gov.pl). Redakcja rozpatrzy skargę i zdecyduje, czy konieczne jest dalsze dochodzenie. Skomplikowane przypadki mogą zostać przekazane do rozpatrzenia COPE. Redakcja ustosunkuje się do skargi w terminie 5 dni od jej otrzymania.

Jeżeli wynik skargi nie będzie zadowalający, sprawa może zostać przekazana do COPE lub podobnego odpowiedniego organu.